lauantai 11. marraskuuta 2017

Shoppailuyö Stuttgartissa

Stuttgart on mun mielestä uskomattoman kaunis kaupunki. Se on paikka, minne on jotenkin aina ihana palata. Kummallista, että siitä on tullut mulle niin tärkeä paikka, vaikka en silloin vaihtarina ehtinytkään olla siellä, kuin reilun kuukauden. Olen toisaalta käynyt siellä aina tasasin väliajoin, vähintäänkin moikkaamassa mun Saksan perhettä. Pari vuotta sitten tein yhden työharjoittelun Stuttgartissa ja muutamalla ihan lomamatkallakin olen ollut. 

Host-mama kutsui mut ja Petruksen viime viikon lauantaina illalliselle luokseen. Perheeseen kuuluu yksinhuoltajaäiti Martina ja hänen viisi ihanaa lasta. Nyt uusioperheessä on yhteensä yhdeksän lasta molempien aiemmista liitoista. Voin kertoa, että melua ja melskettä riitti. Aika meni niin nopeasti ja puhuttavaa riitti, joten unohdin napsia kuvia tänne, mutta ensi kerralla sitten.

Samana iltana Stuttgartissa oli "lange Einkaufsnacht" eli jonkinlainen sekotus yöshoppailua ja valokarnevaaleja. Yksi Petruksen kaveri tuli perässä junalla Stuttgartiin. Ihan kiva, mä sain rauhassa shoppailla ja pojat istuivat ulkona rupattelemassa. Mukaan tarttui lenkkarit töihin ja vähän urheiluvaatteita. 


Otettiin Nala mukaan, sillä matkojen kanssa reissuun kului niin paljon aikaa, ettei koiraa olisi voinut jättää yksin ja mitään potentiaalista hoitopaikkaakaan ei ole. Toisaalta oli myöskin hyvä, että Nala sai uusia kokemuksia. Junassa omassa kopassa matkustaminen sujui ongelmitta ja väenpaljouskaan ei pelottanut. Lapset olivat innoissaan ja halusivat rapsutella paljon. 




Kuvannut: Bartosz Stanczak

Kuvannut: Bartosz Stanczak

- Annika


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti